• Tillverkare och distributör av babyprodukter och leksaker

Köpvillkor

För återförsäljare

Orderbelopp och frakt

För inloggande återförsäljare visas priser i SEK exklusive moms.

Cirkapris visas i SEK inklusive moms.

På fakturan tillkommer svensk moms om 25%, på böcker 6% moms.

Exempelbild

Inget minsta ordervärde

Vi tillämpar inget minsta ordervärde.

På order under 1 500 kr exkl moms och frakt tillkommer en exp.avgift om 95 kr.

Frakt tillkommer på order under 
5 000 kr exkl moms.
Fraktkostnad syns i kassan innan du bekräftar och genomför beställningen.

Exempelbild

Orderbekräftelse
Kontrollera alltid att du omgående får en orderbekräftelse via e-post.
Om du inte har mottagit någon orderbekräftelse inom en timme, vänligen kontrollera först spamfilter och i annat fall kontakta oss på tel 0176-28 46 00 eller e-post info@babynord.se.

 

ExempelbildRestorder
Ev. restnoterade produkter skickas på nästa order efter att varorna finns tillgängliga i lager.
Önskar ni inte få restnoterade produkter utan vill att vi stryker restordern, vänligen meddela oss via e-post till info@babynord.se eller skriv i kommentarsfältet på ordern.

Leverans
Order skickas vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.
Frakt tillkommer på order under 
5 000 kr exkl moms.
Fraktbeloppet syns i kassan innan du checkar ut och skickar iväg er beställning. 
Leverans inom Sverige sker med DHL.

Exempelbild

DHL Paket/Stycke/Pall
Körs ut till mottagande företag vardagar mellan kl 8 och 16.
Om ni som mottagare inte är på plats aviseras godset och ni måste ta kontakt med DHL för att boka ny utkörning. Tillkommande kostnad för avisering och extra utkörning debiteras på separat faktura, alternativt på er nästa order, enligt gällande taxa från DHL.

Exempelbild

DHL Servicepoint
För mindre sändningar är det möjligt att välja leverans till DHL Servicepoint. Sändningen aviseras till mottagarens mobilnummer när godset finns att hämta på närmaste DHL utlämningsställe. Godset ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar för uthämtning, därefter skickas det i retur. Outlöst gods som kommer i retur till BabyNord debiteras med frakt + returfrakt + en administrativ avgift om 300 kr för att täcka de faktiska kostnaderna för sändningen.

ExempelbildSkadat gods
Synlig transportskada eller kolli som saknas ska anmälas direkt vid mottagandet till chauffören. Av försäkringsskäl ber vi er att alltid ta bilder på transportskadade kartonger samt på de skadade produkterna. Anmäl omgående skadan till BabyNord på info@babynord.se och skicka med bilder.
Om skadan inte är synlig på ytterförpackningen ska skadan anmälas till BabyNord inom 3 dagar från mottagen leverans. Efter denna tid utgår ingen ersättning. 

Fel i leverans
Vid fel i leverans, t ex att en vara saknas eller att fel vara har levererats, anmäls detta till BabyNord på info@babynord.se inom 5 dagar från mottagen leverans.

Exempelbild

Fakturering
BabyNord tar inte ut någon fakturaavgift.
Fakturor skickas via e-post till den e-postadress som finns registrerad i vårt system. Har ni en separat e-postadress för faktura, registrera det på ert konto eller informera oss på info@babynord.se.
Anmärkningar på fakturan ska göras senast åtta dagar från fakturans utställelsedatum.

Exempelbild

Betalning
Vid betalning, ange alltid OCR-numret som framgår av fakturan. Fakturanummer eller kundnummer ska inte anges, endast OCR-nummer.
Förseningsavgift och dröjsmålsränta debiteras efter förfallodagen och inga nya leveranser skickas ut vid obetalda, förfallna fakturor.
Levererade varor förblir i BabyNord ABs ägo tills fakturan är betald i sin helhet.

ExempelbildFörskottsbetalning via Swish
För förskottsbetalning går det bra att swisha till BabyNord AB på vårt Swish-nummer: 123 146 45 10.
Meddela oss också på info@babynord.se att betalningen är gjord via Swish.
                    

Auktionssiter & marknadsplatser
BabyNords produkter får inte säljas på auktionssiter som E-bay, Tradera och liknande siter där pris sätts genom budgivning.
BabyNords varumärken och produkter får inte heller säljas på marknadsplatser utan skriftligt godkännande från BabyNord AB. 

Exempelbild

Integritetspolicy
Vi följer EU:s dataskyddsförordning, GDPR. I och med att order läggs, godkänns att BabyNord AB lagrar och använder personuppgifter i vår verksamhet. Vi kommer inte att vidarebefordra, sälja, byta eller dela informationen med andra företag.

Exempelbild

Personuppgifter
BabyNord behandlar information om kontaktperson hos kunden som är nödvändig för att kommunicera med er som kund. Det är information om kontaktpersonens namn, e-postadress och i vissa fall telefonnummer och befattning. Önskar en kontaktperson bli raderad ur vårt system, t ex i samband med byte av tjänst eller företag, ordnas detta efter kontakt med BabyNord.

ExempelbildGodkännande av köpvillkor
I och med att order läggs till BabyNord AB godkänns ovanstående köpvillkor.

 

Gäller 2024-03-20 och tills vidare