• Tillverkare och distributör av babyprodukter och leksaker

Leveransvillkor

För återförsäljare

Leverans
Order skickas vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar. Frakt tillkommer på order under 5 000 kr exkl moms.
Frakten syns i kassan innan du checkar ut och skickar iväg er beställning. 
Leverans inom Sverige sker med DHL som kör ut godset till mottagaradressen under kontorstid. Leverans till DHL utlämningsställe, Servicepoint, kan som alternativ väljas i kassan.

Exempelbild

DHL Paket/Stycke/Pall
Körs ut till mottagande företag vardagar mellan kl 8 och 16.
Om ni som mottagare inte är på plats aviseras godset och ni måste ta kontakt med DHL för att boka ny utkörning. Tillkommande kostnad för avisering och extra utkörning debiteras på separat faktura, alternativt på er nästa order, enligt gällande taxa från DHL. Vet ni om att ni inte kommer att kunna vara på plats och ta emot sändningen, välj DHL Servicepoint i kassan istället.

Exempelbild

DHL Servicepoint
För mindre sändningar är det möjligt att välja leverans till DHL Servicepoint. Sändningen aviseras till mottagarens mobilnummer när godset finns att hämta på närmaste DHL utlämningsställe. Godset ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar för uthämtning, därefter skickas det i retur. Outlöst gods som kommer i retur till BabyNord debiteras med frakt + returfrakt + en administrativ avgift om 300 kr för att täcka faktiska kostnader.

ExempelbildSkadat gods
Synlig transportskada eller kolli som saknas ska anmälas direkt vid mottagandet till chauffören. Av försäkringsskäl ber vi er att alltid ta bilder på transportskadade kartonger samt på de skadade produkterna. Anmäl omgående skadan till BabyNord på info@babynord.se och bifoga bilder. Om skadan inte är synlig på ytterförpackningen ska skadan anmälas till BabyNord inom 3 dagar från mottagen leverans. Efter denna tid utgår ingen ersättning.